RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DLA DZIECI MŁODSZYCH
3-4 LATKI
- 06.30 – 08.00 Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z nauczycielką. Gry i zabawy stolikowe: korzystanie z układanek, gier, puzzli.
- 08.00 – 08.45 Zabawy wg inwencji dzieci w kącikach zainteresowań. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulującym, kompensacyjnym.
- 08.45 – 09.00 Czynności porządkowe w sali. Zestaw ćwiczeń porannych.
- 09.00 – 09.30 Przygotowanie do śniadania. Śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Zabiegi higieniczne – mycie zębów.
- 09.30 – 10.00 Zajęcia dydaktyczne: realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka (przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, umysłowej, plastycznej, ruchowej).
- 10.00 – 10.25 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywny dzieci: rozwijające ciekawość, aktywność, samodzielność, współpracę.
- 10.25 – 10.40 Czynności samoobsługowe i opiekuńcze w łazience oraz szatni.
- 10.40 – 12.00 Pobyt na świeżym powietrzu: spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
- 12.00 – 12.30 Przygotowanie do obiadu – zabiegi sanitarno-higieniczne. Obiad.
- 12.30 – 13.00 Przygotowanie do odpoczynku – czynności sanitarno-higieniczne oraz samoobsługowe.
- 13.00 – 14.30 Poobiedni odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek lub bajek.
- 14.30 – 15.00 Przygotowanie do podwieczorku – czynności porządkowe i higieniczne. Podwieczorek.
- 15.00 – 16.00 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy plastyczno-konstrukcyjne, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca indywidualna.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DLA DZIECI STARSZYCH
5-6 LATKI
- 07.00 – 08.00 Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z nauczycielką. Gry i zabawy stolikowe: korzystanie z układanek, gier, puzzli. Pomoc w przygotowaniu do zajęć. Praca kompensacyjno-stymulująca rozwój dzieci; zabawy rozwijające zainteresowania.
- 08.00 – 08.35 Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
- 08.35 – 09.00 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne.
- 09.00 – 09.15 Przygotowanie do śniadania – zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.
- 09.15 – 09.45 Śniadanie.
- 09.45 – 10.45 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową – realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
- 10.45 – 11.10 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci.
- 11.10 – 12.10 Pobyt na świeżym powietrzu – zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, spacery.
- 12.10 – 12.25 Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowo – higieniczne.
- 12.25 – 13.00 Obiad.
- 13.00 – 14.15 Poobiedni relaks – słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, praca z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy graficzne, gry i zabawy językowe oraz zabawy dowolne.
- 14.15 – 14.30 Czynności porządkowo – higieniczne.
- 14.30 – 14.45 Podwieczorek.
- 14.45 – 16.00 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci, gry towarzyskie, obserwacja pedagogiczna.