Kolejnym zrealizowanym modułem był moduł „Książki dzieciństwa” – misiowy ranking książkowych hitów dla dzieci. Miał on na celu rozwijanie czytelnictwa oraz rozbudzanie zainteresowania książką i publikacjami wśród dzieci.
Rodzice wraz z dziećmi otrzymali kartę do wypełnienia, w której zawierały się takie informacje jak: tytuł ulubionej książki dziecka, jej autor i główny bohater bajki. W karcie rodzice zapisywali, co najbardziej podobało się dziecku w bajeczce, oraz jaki był według nich najciekawszy moment. Pod informacjami dzieci wykonywały rysunek ilustrujący książkę.
Następnie karty, które trafiły do wychowawcy stworzyły „Przedszkolną Książeczkę Dziecięcych Hitów Do Czytania”, która pozwoliła na wspólne wyszukiwanie ulubionych pozycji książkowych dzieci. Podczas zajęć nauczyciel codziennie czytał poszczególne bajki swoim wychowankom, jak i nowe propozycje książkowe.
Po każdorazowym przeczytaniu bajeczki dzieci odpowiadały na zadawane przez nauczyciela pytania dotyczące treści książki. Następnie naklejały krasnoludka na specjalnie stworzonej z tej okazji tablicy „Książkowa Wioska Krasnoludka”, tym samym tworząc kolekcję bajkowych krasnali. Sprawiło to wielką radość dzieciom i rozwinęło zainteresowania czytelnicze.
Tekst/zdjęcia: Barbara Żwirecka-Krok