1 lipca rusza nabór wniosków do programu „Dobry start”. Dobry start, to 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka – niezależnie od dochodów.
Wnioski do programu „Dobry start” można składać on-line lub drogą tradycyjną:
- drogą elektroniczną – od 1 lipca,
- drogą tradycyjną – od 1 sierpnia,
Wnioski, można złożyć on-line, za pomocą, np.: bankowości elektronicznej, portalu Emp@tia, a także Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Nabór wniosków potrwa do 30 listopada.
Lista banków uczestniczących w programie:
- Alior Bank S.A.
- PKO Bank Polski S.A./Inteligo
- Bank Pocztowy S.A.
- Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.
- BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Getin Noble Bank S.A.
- ING Bank Śląski S.A.
- mBank S.A.
- Bank Millennium S.A.
- Nest Bank S.A.
- Bank Pekao S.A.
- SGB-Bank S.A.
Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.
Wyjaśniamy krok po kroku – 300 zł to jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.
Dla kogo wsparcie? Świadczenie dobry start (300 zł) przysługuje raz w roku, na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Ważne! Świadczenie dobry start przysługuje dzieciom uczącym się w szkole, szkoła w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza:
- szkołę podstawową,
- szkołę ponadpodstawową,
- klasy dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej prowadzone w szkole ponadpodstawowej,
- szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki,
- młodzieżowy ośrodek socjoterapii,
- specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy,
- specjalny ośrodek wychowawczy,
- ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów i uczniów szkół dla dorosłych.
Jak otrzymać świadczenie dobry start? Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Gdzie złożyć wniosek? Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”, w przypadku Miasta Grybów, będzie to Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie (w przypadku powiatów świadczenia będą realizowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie).
Kiedy złożyć wniosek? Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca on-line przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową). Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
Kiedy rodzina otrzyma wsparcie? W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu 2020 r., rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września 2020 r. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.