Celem tego projektu jest nauczenie ich, jakie są problemy środowiskowe, słownictwo związane z tematem, zrozumienie własnych działań, jak uzyskać informacje ,wybory dotyczące zanieczyszczenia i jak wpływać na decyzje polityczne. Ponieważ jednym z głównych zadań podczas mobilności jest debata, w której uczniowie będą dyskutować o swoim punkcie widzenia, będą ćwiczyć swoje umiejętności badawcze w ramach przygotowań do debaty, umiejętności planowania i umiejętności mówienia. Dzięki temu dowiedzą się, jak argumentować swój punkt widzenia, zrozumieją, że różni ludzie mają różne poglądy na dany temat i różne poglądy na temat sposobu rozwiązania problemu. Inną ważną lekcją jest dla uczniów zrozumienie, jak jedno zdarzenie w jednym obszarze, jak wyciek oleju, ma implikacje na znacznie szerszym obszarze niż tylko tam, gdzie to się stało.
Przygotowując się do wniosku, zaangażowano zespół naukowy, a także dyrektora naczelnego i koordynatora projektu. Dzięki celom edukacyjnym i zadaniom edukacyjnym ważne jest, aby szkoła i projekt zachęcały dzieci do myślenia o konsekwencjach własnych działań, dotyczących zanieczyszczenia i środowiska. Jak mogą podejmować świadome decyzje i wpływać na innych poprzez działanie i słowa. Ponadto, współpracując z innymi szkołami, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele dowiedzą się, czy problemy, przed którymi stoimy w różnych krajach i obszarach, są takie same, podobne lub zupełnie inne.