Zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, selektywnej zbiórce odpadów podlegają co najmniej następujące frakcje odpadów: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji. W pkt. 6 ustawodawca dodatkowo wymienia, że punkty selektywnej zbiórki zabezpieczają odbiór zbieranego selektywnie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego a w art. 4 ust. 2 pkt. 1 lit. a stanowi, że selektywnemu zbieraniu i odbieraniu podlegają również przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony oraz odpady zielone. Ilość frakcji podlegającej segregacji jest zatem bardzo duża. Urząd Miejski w Grybowie będzie badał przede wszystkim prawidłowość segregacji podstawowych frakcji odpadów tj. papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła oraz opakowań wielomateriałowych, w tym odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.
Odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady niebezpieczne będą odbierane w ramach tzw. „zbiórki objazdowej”. Termin zbiórki zostanie podany do wiadomości mieszkańców poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grybowie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty m.in. poprzez umieszczenie informacji na tablicach ogłoszeń i słupach ogłoszeniowych.