Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z 2005 roku) oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200, poz. 1651 z 2005 roku) pragniemy poinformować, iż Urząd Miejski w Grybowie posiada Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na serwerze www.epuap.gov.pl. Jest to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego.
- Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu: poniedziałek-piątek 07.30-15.30 na Dziennik Podawczy mieszczący się w Biurze Obsługi Klienta (pokój nr 17) w budynku Urzędu Miejskiego w Grybowie przy ul. Rynek 12, na następujących nośnikach danych:
- Dyskietka 1,44 MB.
- Pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0.
- Płyta CD-RW.
- Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes.
- Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, RTF, ODT, SXW,
- XLS, ODS, SXC,
- CSV,
- TXT,
- GIF, TIF, BMP, JPG,
- PDF,
- ZIP.
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 10 MB.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wykonać następujące kroki:
- Założyć konto na serwerze e-PUAP (tylko w sytuacji gdy konta nie posiadamy).
- Zalogować się na serwer.
- Z alfabetycznej listy spraw wybrać „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
- Następnie w sekcji „Gdzie chcesz załatwić sprawę” wybrać „Przejdź do formularza”.
- Będąc zalogowanym na swoje konto przejść do sekcji „Treść dokumentu – Ustaw/zmień adresata” i wprowadzić „Urząd Miejski w Grybowie”.
- Na liście należy wybrać odpowiedniego adresata czyli „Urząd Miejski w Grybowie” a następnie poniżej nacisnąć przycisk „Zaadresuj”.
- Nastąpi zmiana domyślnego adresata z „MINISTERSTWO ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI” na „URZĄD MIEJSKI W GRYBOWIE”.
- Prawidłowo wypełnić formularz i ewentualnie dodać załączniki.
- Wysłać do Urzędu Miejskiego w Grybowie.
- Udostępnianie danych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców za pomocą urządzeń teletransmisji danych
Wniosek składany za pośrednictwem platformy ePUAP