Projekt współfinansowany ze środków programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego, typ projektu A. Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne.
Celem projektu jest:
- wspieranie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji ogólnej poprzez wsparcie instytucjonalne 2 szkół podstawowych w Mieście Grybów,
- kompleksowe wsparcie 700 dzieci, w tym 138 dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi oraz zwiększanie ich szans edukacyjnych poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału,
- wsparcie ich rodziców/ prawnych opiekunów oraz 45 nauczycieli szkół w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami w okresie realizacji projektu.
Grupa docelowa projektu:
- uczniowie szkół podstawowych w Mieście Grybów, w szczególności w niekorzystnej sytuacji oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- nauczyciele i kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces nauczania szkół,
- rodzice i opiekunowie prawni uczniów ze specjalnymi potrzebami,
- szkoły podstawowe kształcenia ogólnego w Mieście Grybów.
W ramach projektu planowane są następujące formy wsparcia:
- Analiza indywidualnych potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami,
- Kształcenie kadry pedagogicznej,
- Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami oraz zajęcia integracyjne,
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne oraz doradztwo zawodowe,
- Wsparcie asystenta ucznia oraz nauczyciela wspomagającego,
- Wsparcie rodziców/prawnych opiekunów,
- Dostosowanie pomieszczeń i ich wyposażenia do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym w szczególności z niepełnosprawnością.
Wskaźniki produktu:
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem (osoby) – 700
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (osoby) – 45
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (podmioty) – 2
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem (osoby) – 138
- Liczba dzieci lub uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta (osoby) – 11
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (szt.) – 2
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej (szt.) – 2
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym (osoby) – 540
- Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (szt.) – 1
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (szt.) – 2
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie (osoby) – 11
Wskaźniki rezultatu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu (osoby) – 560
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu (osoby) – 36
Wartość projektu: 5 057 344,65 zł
Wnioskowane dofinansowanie (94,57%): 4 782 664,65 zł
w tym współfinansowanie UE: 4 279 226,27 zł
Okres realizacji projektu: 1 czerwca 2024 roku – 30 czerwca 2029 roku