Drodzy mieszkańcy. Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.), każdy mieszkaniec jest zobowiązany do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Zgodnie z podjętą uchwałą Rady Miejskiej w Grybowie nr XLVII/337/2022 od dnia 1 lutego 2023 r. miesięczne stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Grybów wynoszą:
- 26,00 zł od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość,
- 26,80 zł za worek o pojemności 120 l. od nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne,
- 165,00 zł ryczałtowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
UWAGA
- W przypadku skorzystania z ulgi związanej z kompostowaniem bioodpadów właściciel nieruchomości nie otrzyma worków na bioodpady.
Właściciel nieruchomości uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Terminy wnoszenia opłat od dnia 1 stycznia 2021 roku uległy zmianie. Opłata wnoszona jest przez właścicieli nieruchomości bez wezwania, w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe, w następujących terminach:
- do 15 marca za miesiące: styczeń z dołu, luty z dołu, marzec z góry,
- do 15 maja za miesiące: kwiecień z dołu, maj z góry, czerwiec z góry,
- do 15 września za miesiące: lipiec z dołu, sierpień z dołu, wrzesień z góry,
- do 15 listopada za miesiące: październik z dołu, listopad z góry, grudzień z góry.
UCHWAŁA NR XXXIV/245/2021 RADY MIEJSKIEJ W GRYBOWIE z dnia 29 listopada 2021 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Grybów.
Plik PDF [rozmiar: 434 kB, otwarcie pliku PDF w zewnętrznej aplikacji lub nowej zakładce]
UCHWAŁA NR XXXIV/246/2021 RADY MIEJSKIEJ W GRYBOWIE z dnia 29 listopada 2021 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Grybów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Plik PDF [rozmiar: 434 kB, otwarcie pliku PDF w zewnętrznej aplikacji lub nowej zakładce]
UCHWAŁA NR XXXIV/247/2021 RADY MIEJSKIEJ W GRYBOWIE z dnia 29 listopada 2021 r. w sprawie ustalenia wzoru deklaracji dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Grybowa.
Plik PDF [rozmiar: 770 kB, otwarcie pliku w zewnętrznej aplikacji lub nowej zakładce]