To był już przedostatni krok do zakończenia realizacji projektu Erasmus + Look alive! for our world”. Na przełomie marca i kwietnia po intensywnej pracy młodzież sfinalizowała swoje zadania w Turcji podczas tygodniowego pobytu.
Dzięki tej mobilności nasi uczniowie otrzymali wiedzę niezbędną do zrozumienia kluczowych kwestii, które stanowią zagrożenie dla nas i przyszłych pokoleń: zmiany klimatu, wyczerpywanie się zasobów, zanieczyszczenie środowiska i nierówności, które z ekonomicznego i społecznego punktu widzenia, charakteryzuje współczesny świat. W szczególności uczyliśmy naszych uczniów poszanowania przyrody. Aby osiągnąć ten cel, młodzież badała zrównoważony rozwój z różnych perspektyw: wykonywali prezentacje, uczestniczyli w sympozjum dotyczących pozyskiwania energii z różnych źródeł, zwiedzili zakłady odzyskania energii, ale i również poznali nową kulturę.
Jesteśmy głęboko przekonani, że zrównoważony rozwój musi zaczynać się od naszego codziennego życia: od wyborów, których dokonujemy, decydując o tym, co jemy, jak podróżujemy, co kupujemy i co robimy w wolnym czasie. Z tego powodu projekt koncentrował się na zajęciach praktycznych, które są ściśle związane z codzienną rutyną dzieci: w ten sposób nigdy nie zapomną, że zrównoważone rozwiązanie jest często dostępne i prawdopodobnie warto je zbadać. Dzięki takim przedsięwzięciom zachęcamy naszych uczniów do poszukiwania piękna i tworzenia piękna wokół siebie, a w szczególności w szkole, w parkach przyrody / ogrodach publicznych, w kontekście miejskim, do którego należą, w zabytkowych budynkach. Odkryją, zachowają i docenią te tradycje z przeszłości, które z natury promują zrównoważony styl życia.
A czy był to niezapomniany tydzień dla naszych uczniów, poznajmy opinie rodziców, których młodzież intensywnie uczestniczyła w realizacji mobilności w Turcji.
- Uważam że projekt ERASMUS+ jest bardzo dobrą opcją dla młodzieży. Pomaga w nauce języków, poznawaniu nowych osób, zwiedzaniu i poznawaniu kultury, która panuje w innych krajach. Moje dziecko dzięki projektowi poznało wiele nowych osób. Miało szansę zobaczenia nowych miejsc oraz poznania innych kultur a także zdobyło wiedzę dotyczącą ochrony środowiska. Moje dziecko podszkoliło także język angielski. Dziękuję za wszystko. (Maria Gruca.)
- Projekt ERASMUS + stanowi podstawę motywacji do nauki języków obcych. Rozbudza w młodzieży ciekawość świata oraz pozwala na poznawanie innych kultur. Dzięki projektowi moje dziecko poznało wiele nowych osób. Miało możliwość zobaczenia nowych miejsc, oraz poznania nowych perspektyw dotyczących ochrony środowiska, jak i odnawialnych źródeł energii. Mogło również podszkolić angielski. Nauczyło się także wielu nowych słów w innych językach. Cały czas miło wspomina ostatni wyjazd. (Monika Kłapacz)
- Projekt ERASMUS + stanowi bardzo dobrą perspektywę dla młodzieży oraz jest motorem motywacji do nauki języków obcych. Rozbudza w młodzieży otwartość na świat, pozwala na poznawanie i zrozumienie innych kultur. Dzięki projektowi moje dziecko poznało wiele nowych osób. Miało również możliwość zobaczenia nowych miejsc, oraz poznania nowych kultur. Uczestniczyło w wielu działaniach dotyczących ochrony środowiska co przyczyniło się do podniesienia świadomości mojego dziecka. Mogło również podszkolić angielski oraz nauczyć się nowych słów w innych językach. (Regina Sołtys)
- Myślę, że dzięki realizacji projektu Erasmus+ moja córka wiele się nauczyła. Mogła zwiedzić nowe, wspaniałe miejsca oraz miała możliwość zintegrować się z uczestnikami projektu z innych krajów. Dowiedziała się także kilka ciekawostek o tradycjach panujących w Turcji. Wyjazd przyczynił się do rozwijania wiedzy córki i pozwolił jej rozszerzać umiejętności językowe. Podsumowując, było to dla niej niezapomniane doświadczenie. (Elżbieta Górka)
- Uważam że moje dziecko podczas realizacji projektu Erasmus+ zobaczyło wiele ciekawych miejsc, zawarło nowe znajomości oraz poznało kulturę i tradycję Turcji. Dzięki wyjazdowi moja córka przeżyła niezapomniane chwile, zasmakowało orientalnej kuchni tureckiej oraz nauczyła się oceniać ludzi przez pryzmat pochodzenia. Podszkoliła też swój j. angielski poprzez codzienne rozmowy na miejscu jak i teraz przez media społecznościowe. Erasmus dla mojej córki to przygoda życia i więź, która łączy wszystkich uczestników programu Erasmus. (Anna Furtak)
Magdalena Janusz
Koordynator projektu