W styczniu oraz lutym uczniowie klasy pierwszej realizowali zadania z trzeciego modułu innowacji pedagogicznej „EkoEmocje” w ramach międzynarodowego programu „Emocja”.
Zimowe dni upłynęły dzieciom na wędrówce po Krainie Mocy Słów. Podczas nietypowych zajęć uczniowie zapoznali się z bajką „O ciepłym i puchatym”, rozmawiali o mocy, jaką mają wypowiadane słowa. W tym celu dzieci stworzyły klasowy worek dobrych słów oraz drzewo dobrych słów, a także przypominajkę z magicznymi słowami, która na co dzień gości za okładkami uczniowskich książek.
W tych dniach towarzyszyła nam również piosenka „O mocy słów” śpiewana na melodię dobrze znaną każdemu przedszkolakowi „Stary niedźwiedź mocno śpi”.
Nie zabrakło też relaksacji pt. ”Biały Obłoczek”, którą uczniowie bardzo polubili.
W Krainie Mocy Słów nie tylko dominowały zabawy słowno-muzyczne, ale także plastyczne oraz ekologiczne. Przygotowaliśmy liczne prezenty dla naszych kochanych Dziadków wraz z nagraniem krótkich życzeń, zastanawialiśmy się, jak pomóc ptakom podczas zimy, wykonaliśmy ekologiczny karmnik, a także założyliśmy hodowlę roślin.
Wykonaliśmy eksperyment, aby sprawdzić, co potrzeba roślinom do życia.
Mimo zakończenia modułu 3 nasza hodowla roślin wciąż trwa. Dzieciaki codziennie doglądają naszych zielonych ogródków, które wzbogaciły się o wiosenne kwiaty. Dzięki zajęciom uczniowie nauczyli się wypowiadać ciepłe i puchate słowa nie tylko w stosunku do siebie, ale także do roślin i innych istot żyjących.
I odtąd ciepłe i puchate krąży między ludźmi na przemian z zimnym i kolczastym, i tylko od ludzi zależy, czym się ze sobą podzielą.
A to, czym się podzielą- rośnie i wypełnia ich serca i myśli.
/”Dialog zamiast kar” Zofii Aleksandry Żuczkowskiej/
A Ty co wybierasz w swojej codzienności: zimne i kolczaste czy ciepłe i puchate?
Tekst/zdjęcia: Katarzyna Chronowska