W roku szkolnym 2021/2022 w klasie 1 Szkoły Podstawowej nr 2 w Grybowie realizowana będzie innowacja pedagogiczna „EkoEmocje” w ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego „Emocja”.
Celem innowacji jest nauczenie dzieci empatii, akceptacji i kształtowanie postaw proekologicznych. Pobudza ona zaangażowanie uczniów w aktywne działania oraz pozytywnie wpływa na integrację grupy.
Głównym założeniem innowacji jest uwrażliwienie dzieci na drugiego człowieka oraz na przyrodę poprzez aktywną działalność edukacyjną.
Innowacja „EkoEmocje” jest skierowana do dzieci od 3 r.ż., a jej celem jest sprawienie, by dzieci od najmłodszych lat pokochały przyrodę i ekologię. To dzięki obcowaniu z nią uczniowie poznają świat, uczą się nazywać swoje emocje, rozwijają wyobraźnię, a także spędzają czas z Rodzicami.
Innowacja pedagogiczna składać się będzie z pięciu MODUŁÓW:
- moduł 1 – Kraina Kreatywności
- moduł 2 – Kraina Wyobraźni
- moduł 3 – Kraina Mocy Słów
- moduł 4 – Kraina Empatii
- moduł 5 – Kraina Odwagi
Uczniowie klasy 1 w październiku zrealizowali zadania z modułu 1. W ramach Dnia Kreatywności przez cały tydzień wykonywali różne zakropkowane zadania. Udali się na spacer kreatywności, przygotowali obrazy kreatywności oraz przeprowadzili kropkowe doświadczenia. Na zajęciach powstały Emocjometry, na których dzieci zaznaczają swoje odczucia. W klasie zagościł także Słoik złości i radości, do którego uczniowie mogą wrzucać karteczki przedstawiające smutne jak i radosne sytuacje z życia codziennego.
W ramach zajęć ekologicznych dzieci wraz z wychowawczynią założyły kącik przyrodniczy z darami jesieni, wykonały pracę plastyczną z wykorzystaniem liści, a także zrobiły karty pt. „Obserwator ekologa”. W dniu 20 października dzieci udały się do parku, aby nauczyć się rozpoznawać drzewa i zaobserwować zwierzęta oraz podziwiać piękno jesiennego krajobrazu.
Poniżej kilka zdjęć z realizacji pierwszego modułu.
Tekst: Katarzyna Chronowska