W roku szkolnym 2020/2021 klasa 0 realizuje program „Planeta dzieci – prawda, dobro, piękno w świecie wartości”, który bazuje na cenionej Metodzie Dobrego Startu.
Program kładzie szczególny akcent na podmiotowe traktowanie dziecka, podążanie za jego potrzebami i zainteresowaniami, pomoc w dostrzeganiu i rozwijaniu jego mocnych stron.
Celem programu jest zapewnienie wszechstronnego rozwoju, przy zachowaniu równowagi w rozwoju: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. W I półroczu zajęcia skupione były wokół aktywności: społeczno-emocjonalnej, językowej, przyrodniczej, muzyczno-ruchowej i plastyczno-technicznej. Podczas zajęć dzieci:
- poznały zasady bezpiecznej zabawy oraz wspólnie ustaliły reguły panujące w grupie,
- uczyły się stosowania zwrotów grzecznościowych, czekania na swoją kolej, właściwego zachowania się przy stole,
- poznały zasady bezpieczeństwa na chodniku i ulicy,
- uczyły się samodzielności i doskonaliły nawyki higieniczne,
- uczyły się rozpoznawać drzewa po wyglądzie liści, poznały rodzaje grzybów,
- poznały zasady zdrowego odżywiania,
- poznały sposoby przechowywania żywności, zrozumiały znaczenie robienia zapasów,
- poznały wybrane stroje i muzykę ludową,
- poznały pracę ludzi w różnych zawodach,
- obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią i zimą, nazywały zjawiska atmosferyczne,
- dowiedziały się, jak zwierzęta przygotowują się do zimy,
- poznały legendę powstania państwa polskiego oraz symbole narodowe,
- zapoznały się z mapą Polski i globusem,
- poznały legendę o Świętym Mikołaju, poznały tradycje bożonarodzeniowe, wykonywały ozdoby choinkowe,
- poznały historię powstania zegara, uczyły się odczytywania godzin na zegarze,
- rozwijały sprawność fizyczną poprzez gry i zabawy ruchowe,
- wykonywały ćwiczenia artykulacyjne i ortofoniczne,
- dokonywały analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,
- doskonaliły sprawność manualną,
- opanowały pamięciowo nazwy dni tygodnia, miesięcy i pór roku,
- doskonaliły umiejętność liczenia, kształtowały umiejętność klasyfikowania i porównywania zbiorów,
- ćwiczyły orientację w przestrzeni i wskazywały kierunek,
- poznały i nazywały figury geometryczne,
- wykonywały prace plastyczne różnymi technikami,
- poznawały nowe piosenki, uczestniczyły w zabawach rytmicznych,
- odkrywały świat poprzez zabawy badawcze i eksperymenty.
Tekst/zdjęcia: SP1
FOTOKRONIKA
ARTYKUŁ POWIĄZANY