Drodzy mieszkańcy. Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. 2020 poz. 1439 ze zm.), każdy mieszkaniec jest zobowiązany do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Zgodnie z podjętą uchwałą Rady Miejskiej w Grybowie nr XXIII/164/2020 od dnia 1 stycznia 2021 r. miesięczne stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Grybów wynoszą:
- 21,00 zł od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość,
- 18,19 zł za worek o pojemności 120 l. od nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne,
- 165,00 zł ryczałtowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
UWAGA
- W przypadku skorzystania z ulgi związanej z kompostowaniem bioodpadów właściciel nieruchomości nie otrzyma worków na bioodpady.
Właściciel nieruchomości uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Terminy wnoszenia opłat od dnia 1 stycznia 2021 roku uległy zmianie. Opłata wnoszona jest przez właścicieli nieruchomości bez wezwania, w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe, w następujących terminach:
- do 15 marca za miesiące: styczeń z dołu, luty z dołu, marzec z góry,
- do 15 maja za miesiące: kwiecień z dołu, maj z góry, czerwiec z góry,
- do 15 września za miesiące: lipiec z dołu, sierpień z dołu, wrzesień z góry,
- do 15 listopada za miesiące: październik z dołu, listopad z góry, grudzień z góry.
Ministerstwo Klimatu: „Jak komunikować się z mieszkańcami w temacie Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO)?” – Przewodnik dla gmin
Plik PDF [1,15 MB; otwarcie pliku w nowej zakładce]