Zarządzenie Nr RM-SO.0050.138.2019 Burmistrza Miasta Grybów z dnia 16 grudnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego dotyczącego kompleksowych programów aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w ramach projektu „Możemy więcej”.
Działając na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 506 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 11 ust. 1 pkt 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) oraz § 5 uchwały Nr XIII/98/2019 Rady Miejskiej w Grybowie z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na lata 2020-2021, Burmistrz Miasta Grybów zarządza, co następuje:
§ 1.
1. Ogłasza otwarty konkurs w formie powierzenia zadania publicznego realizowanego w latach 2020 i 2021 dotyczącego kompleksowych programów aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w ramach projektu „Możemy więcej”, w zakresie aktywizacji edukacyjnej i zawodowej pn. Usługi Aktywnej Integracji – aktywizacja edukacyjna i zawodowa.
2. Projekt, o którym mowa w ust. 1 jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach 9 Osi Priorytetowej – Region Spójny Społecznie, Działanie 9.1 Aktywna integracja, Poddziałanie 9.1.1 Aktywna integracja – projekty konkursowe wyłącznie dla OPS/PCPR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
3. Treść ogłoszenia stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Zarządzenie wykonuje Burmistrz Miasta Grybów.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Burmistrz Miasta Grybów
/-/ Paweł Fyda
Załącznik
do zarządzenia nr RM-SO.0050.138.2019
Burmistrza Miasta Grybów
z dnia 16 grudnia 2019 r.
Działając na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 506 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 11 ust. 1 pkt 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) oraz § 5 uchwały Nr XIII/98/2019 Rady Miejskiej w Grybowie z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na lata 2020-2021, Burmistrz Miasta Grybów zarządza, co następuje:
OGŁASZA OTWARTY KONKURS
w formie powierzenia zadania publicznego realizowanego w latach 2020 i 2021 dotyczącego kompleksowych programów aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w ramach projektu „Możemy więcej”, w zakresie aktywizacji edukacyjnej i zawodowej pn. Usługi Aktywnej Integracji – aktywizacja edukacyjna i zawodowa.
I. Rodzaj i nazwa zadania.
Usługi Aktywnej Integracji – aktywizacja edukacyjna i zawodowa realizowana w ramach projektu „Możemy więcej”.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania przyznawanych w formie dotacji.
Na powierzenie realizacji zadania planuje się przekazać środki w maksymalnej wysokości łącznie 334.080,00 zł ( słownie: trzysta trzydzieści cztery tysiące osiemdziesiąt złotych), w latach:
– 2020 r. – 221.920,00 zł,
– 2021 r. – 112.160,00 zł.
III. Zasady przyznawania dotacji:
1. Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym przedmiotem niniejszego konkursu.
2. Organizacje przystępujące do konkursu, składają ofertę zawierającą dane, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne informacje
i załączniki wymagane w warunkach niniejszego konkursu.
3. Pisemna oferta winna być przygotowana na formularzu określonym rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań ( Dz.U. z 2018r. poz. 2057).
4. Do oferty należy załączyć następującą dokumentację (w 1 egzemplarzu):
a) aktualny odpis/uwierzytelniona kserokopia (lub wydruk elektroniczny) z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji stanowiących o podstawie prawnej działania podmiotu,
b) jeżeli nie wynika to z dokumentów wymienionych w pkt. 1 lub ze statutu albo ofertę podpisują inne osoby niż wymienione w tych dokumentach czy w statucie należy dołączyć upoważnienie dla tych osób, do reprezentowania podmiotu zgłaszającego ofertę,
c) kserokopię statutu,
d) deklarację o zamiarze osiągnięcia lub nie osiągnięcia zysku przy realizacji zadania,
e) inne informacje wymagane zgodnie ze szczegółowymi zasadami konkursu.
5. Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zlecający zadanie publiczne dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania, obejmujące w szczególności: stan realizacji zadania, efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania, prawidłowość wykorzystania środków oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji.
6. Kserokopie dokumentów powinny zostać uwierzytelnione przez osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu organizacji przystępującej do konkursu.
7. Odrzuceniu podlegają oferty:
a) organizacji nie spełniających wymogów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz warunków niniejszego konkursu,
b) złożone po terminie lub /i niekompletne oraz na niewłaściwym druku.
IV. Termin i warunki realizacji zadania:
1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do grudnia 2021r.
2. Szczegółowy opis warunków realizacji zadania tj. m.in. uczestnicy zadania, termin realizacji zadania, formy aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz koszty finansowane w ramach zadania opisane są w załączniku nr 1, który stanowi integralną część niniejszego załącznika.
3. Wymagane jest zapewnienie min. 1 osoby, która spełnia następujące kryteria: wykształcenie wyższe magisterskie lub podyplomowe z zakresu zarządzania, min. 3 letnie doświadczenie zawodowe, doświadczenie w zarządzaniu min. 1 przedsięwzięciem finansowanym ze środków zewnętrznych skierowanym do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym obejmującym organizację staży zawodowych dla min. 20-50 osób.
4. Uwagi dodatkowe:
a) spełnienie warunków konkursu powinno wynikać z treści oferty i załączników,
b) uczestnictwo osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w działaniach będących przedmiotem konkursu ma charakter nieodpłatny.
c) szczegółowe warunki realizacji zadania określone zostaną w umowie zawartej przez Miasto Grybów z organizacją, której oferta zostanie wybrana – z zachowaniem wymogów i zasad określonych w obowiązujących przepisach.
V. Termin składania ofert:
1. Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Grybowie, ul. Rynek 12, Biuro Obsługi Klienta albo przesłać pocztą – decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Grybowie.
2. Oferta winna znajdować się w kopercie opisanej nazwą i adresem podmiotu składającego, numerem telefonu osoby do kontaktu, nazwy zadania publicznego na który ogłaszany jest konkurs.
3. Ostateczny termin składania ofert upływa z dniem 8 stycznia 2020 r.
4. Wykonawca zostanie wyłoniony w terminie do 14 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty:
1. Złożone oferty zostaną rozpatrzone w terminie nie dłuższym niż 14 dni od wyznaczonej daty ich składania, z uwzględnieniem terminu wyznaczonego na realizację zadania.
2. Oferty opiniuje Komisja Konkursowa, zwana dalej Komisją, powołana przez Burmistrza Miasta Grybów.
3. Po upływie terminu składania ofert dopuszcza się poprawę ich treści wyłącznie w zakresie tzw. oczywistych pomyłek i błędów pisarskich oraz rachunkowych, na wezwanie Komisji, w terminie 3 dni od zawiadomienia organizacji.
4. Komisja dokonuje merytorycznej i formalnej oceny przy rozpatrywaniu złożonych ofert zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz w oparciu o następujące kryteria:
a) 0 – 10 pkt. – doświadczenie w prowadzeniu tych samych bądź podobnych zadań, jak określone w niniejszym konkursie,
b) 0 pkt. – 10 pkt. – harmonogram realizacji zadania,
c) 0 pkt. – 10 pkt. – tożsamość charakteru działalności statutowej oferenta w stosunku do specyfikacji zadania,
d) 0 pkt. – 10 pkt. analiza i ocena propozycji sposobu wykonania zadania oraz kosztów poszczególnych pozycji,
5. Komisja odrzuca oferty:
a) organizacji nie spełniających wymogów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz warunków niniejszego konkursu,
b) złożone po terminie lub /i niekompletne oraz na niewłaściwym druku.
6. O wyborze oferty rozstrzyga Burmistrz Miasta Grybów po zapoznaniu się z opinią Komisji.
7. Decyzja Burmistrza Miasta Grybów jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
8. Złożenie oferty o dotację nie gwarantuje przyznania dotacji.
9. Burmistrz Miasta Grybów zastrzega sobie prawo nie rozstrzygnięcia konkursu, w wypadku gdy koszt realizacji zadania objętego konkursem – w przedstawionych ofertach – będzie przewyższał kwotę zabezpieczoną na ten cel w budżecie Miasta Grybów.
10. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Miastem Grybów a oferentem. Zawarcie umowy pomiędzy Miastem Grybów a oferentem jest warunkiem przekazania dotacji.
11. Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grybowie, w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Grybowie oraz w BIP.
VII. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2018:
– „Prowadzenie zorganizowanych form promujących trzeźwy i zdrowy styl życia dla osób uzależnionych i ich rodzin” – 12.000 zł
– „Wspieranie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także profilaktycznej działalności edukacyjnej i informacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz działań na rzecz dożywiania dzieci i młodzieży” – 33.000 zł.
– „Organizowanie wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem rodzin patologicznych – 5.000 zł.
VIII. Ogłoszenie o konkursie podlega podaniu do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grybowie, w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Grybowie oraz w BIP.
Burmistrz Miasta Grybów
/-/ Paweł Fyda
Załącznik nr 1
do otwartego konkursu ofert
na realizację zadania publicznego
z dnia 16 grudnia 2019 r.
1. Opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego
1) Poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy dla 40 osób:
Dyżur Pośrednika pracy będzie świadczony przez 24 godziny miesięcznie od stycznia 2020 do grudnia 2021 w Biurze Projektu (OPS w Grybowie, ul. Ogrodowa 4, 33-330 Grybów). Wsparcie będzie polegało na najtrafniejszym doborze odpowiedniej pracy dla osoby poszukującej zatrudnienia, jak również na kierowaniu właściwych kandydatów do pracodawców zgłaszających chęć zatrudnienia pracownika. Pośrednik pracy przygotowywać będzie miesięczne raporty z monitorowania rynku pracy zawierające dane o ofertach pracy wraz z ich przekazaniem do uczestnika projektu. Raporty będą publikowane na stronie www Urzędu Miejskiego w Grybowie oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Grybowie, co pozwoli na udostępnienie ofert pracy nie tylko dla uczestników projektu, ale także dla innych osób z obszaru Powiatu Nowosądeckiego. Dyżur pośrednika pracy będzie polegał na organizacji spotkań indywidualnych w celu zaprezentowania zgromadzonych i opracowanych materiałów przed rozpoczęciem stażu/pracy, wypełnianiu kart usługi pośrednictwa pracy, nawiązywaniu współpracy z pracodawcami. Pośrednik pracy będzie prowadził rejestr udzielonego wsparcia oraz współpracował z kierownikiem projektu, psychologiem oraz pracownikami socjalnymi;
2) Wsparcie szkoleniowe dla 30 osób z działaniami towarzyszącymi:
Realizacja szkoleń dla 30 uczestników projektu (zakłada się udzielenie wsparcia dla 10 osób w okresie styczeń-kwiecień 2020 r., dla 10 osób w okresie luty-kwiecień 2020 r., dla 10 osób styczeń-marzec 2021 r.) odbędzie się na podstawie opracowanego Indywidualnego Planu Działania (dla pierwszych 10 osób IPD jest już opracowany, kolejne 20 osób będą miały opracowane po zakończonych rekrutacjach). Szkolenia zawodowe będą miały na celu nabycie, podniesienie lub zmianę kwalifikacji zawodowych uczestników projektu. Usługi szkoleniowe będą realizowane przez instytucje posiadające wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych. Szkolenia będą realizowane na terenie Miasta Grybów, Miasta Nowy Sącz lub Powiatu Nowosądeckiego w obiekcie dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo oraz w razie konieczności dla osób niedosłyszących/niedowidzących. Zajęcia powinny odbywać się w salach spełniających warunki BHP, zawierających odpowiednie wyposażenie (stoliki, krzesła, projektor, tablicę inne materiały dydaktyczne niezbędne do przeprowadzenia zajęć). Materiały szkoleniowe, które będą opracowywane każdorazowo dla danej grupy szkoleniowej muszą zostać poprzedzone analizą dostępności do potrzeb potencjalnych użytkowników w tym osób niepełnosprawnych. Szkolenia zakończą się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji lub uzyskaniem uprawnień do wykonywania danego zawodu. Wykonawca dołoży starań aby szkolenia uwzględniały wymogi jakościowe określone w MSUES. Szkolenia/kursy powinny być realizowane w sposób zapewniający odpowiednią jakość wsparcia, zgodnie z systemem zapewnienia jakości kształcenia opracowanego w Małopolsce, w ramach którego instytucje szkoleniowe uzyskały znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES); w przypadku, gdy realizator kursu/szkolenia nie posiada znaku jakości MSUES zaleca się, aby szkolenia uwzględniały poniższe wymogi jakościowe:
– szkolenie/kurs powinno być dostosowane do poziomu uczestników – obowiązkowe jest zbadanie wyjściowego poziomu kompetencji rozwijanych w trakcie szkolenia/kursu i dostosowanie do nich programu szkoleniowego oraz wykorzystywanych metod nauczania,
– program szkolenia/kursu powinien zostać opisany w języku efektów uczenia się,
– oferowane przez realizatora materiały wspomagające kształcenie (np. skrypty, prezentacje, filmy) są wykorzystywane w sposób respektujący prawo autorskie,
– szkolenia zakończą się egzaminem i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego uzyskane kwalifikacje lub uzyskaniem uprawnień do wykonywania danego zawodu,
– dokumentacja szkolenia/kursu musi obejmować: raporty podsumowujące ocenę efektów uczenia się, program szkolenia/kursu (tematy zajęć, harmonogram zajęć, w tym wymiar godzinowy oraz metody szkolenia), materiały szkoleniowe, listy obecności, dzienniki zajęć, protokoły z egzaminów, testów, ankiet, kopii zaświadczeń wydanych uczestnikom szkolenia/kursu i ewidencji wydanych zaświadczeń,
– kadra szkoleniowa powinna posiadać kompetencje społeczne i metodyczne związane z kształceniem osób, jak również doświadczenie zawodowe lub wykształcenie odpowiednie do tematyki prowadzonych szkoleń,
Uczestnicy szkolenia winni być ubezpieczeni (NNW na min. 10 000 zł) podczas szkoleń – 30 uczestników. Uczestnikom szkoleń przysługują badania lekarskie przed rozpoczęciem szkolenia, zwrot kosztów dojazdu na szkolenia – wypłacany po jego zakończeniu, zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi podczas szkoleń dla osób posiadających dziecko do lat 7 lub sprawujących opiekę nad osobą zależną (szacuje się, iż 6 osób będzie chętnych do skorzystania z danej formy wsparcia) – wypłacane po zakończeniu szkolenia, stypendium szkoleniowe w wysokości 120% kwoty zasiłku dla bezrobotnych przy 150h zajęć/m-c – wypłacane po zakończeniu szkolenia.
Z opracowanego IPD zaplanowane są szkolenia dla pierwszych 10 osób:
– wózek widłowy 2x
– pracownik terenów zielonych
– prawo jazdy kat. B 2x
– recepcjonistka i rejestratorka medyczna
– techniki sprzedaży z uwzględnieniem obsługi klienta 2x
– kurs kosmetyczny 2x
3) Wsparcie aktywizacyjne dla 12 osób, z działaniami towarzyszącymi:
Skierowanie na staż będzie bezpośrednio wynikało z IPD i miało pisemne uzasadnienie uczestnictwa w tej formie wsparcia. Uczestnicy stażu muszą być ubezpieczeni. Celem stażu jest wyposażenie uczestnika projektu w praktyczne umiejętności, niezbędne do wykonywania danego zawodu, do którego posiada on predyspozycje, a przez to wzmocnienie jego szansy na znalezienie zatrudnienia. Staże będą spełniać standardy wskazane w Europejskiej Ramie Jakości Praktyk i Staży. 12 uczestników szkoleń weźmie udział w 8-miesięcznych stażach (zakłada się rozpoczęcie stażu do 30 dni od zakończenia szkolenia, po 4 osoby z każdej tury rekrutacji), za które otrzymają stypendium stażowe w wysokości 120% kwoty zasiłku dla bezrobotnych za 1 m-c. Pracodawca zgodnie z zapisami umowy o staż zobligowany będzie do zatrudnienia uczestnika projektu na min. 3 m-ce po zakończonym wsparciu. Uczestnikom stażu przysługują badania lekarskie i szkolenie BHP przed ich rozpoczęciem oraz zwrot kosztów dojazdu do miejsca odbywania stażu, zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi podczas stażu dla osób posiadających dziecko do lat 7 lub sprawujących opiekę nad osobą zależną (szacuje się, iż 3 osoby będą chętne do skorzystania z danej formy wsparcia) – wypłacane comiesięcznie podczas odbywania stażu. Opiekę nad stażystami podczas całego okresu stażu sprawuje opiekun w zakładzie pracy i przedstawiciel org. pozarządowej realizującej wsparcie polegającą na:
– opieka merytoryczna nad uczestnikami projektu podczas staży,
– tworzenie programów staży i uzgodnienie ich z pracodawcami i uczestnikami programów,
– udział w spotkaniach kwalifikacyjnych organizowanych dla uczestników projektu z potencjalnymi pracodawcami,
– organizacja staży w tym: tworzenie wspólnie z pracodawcą dokumentacji staży,
– tworzenie harmonogramów staży wspólnie z pracodawcami i uczestnikami staży,
– motywowanie uczestników do aktywnego uczestnictwa w stażach,
– współpraca z pracodawcami w zakresie oceny potrzeb danego uczestnika, określenie możliwości stałego podjęcia zatrudnienia przez uczestnika projektu u danego pracodawcy,
– ocena pracy uczestnika projektu na danym stanowisku pracy,
– przygotowywanie oceny opisowej wspólnie z pracodawcą w zakresie staży,
– ocena jakości organizowanych staży – ocena stopnia zadowolenia uczestników oraz nabytych kompetencji,
– ciągła współpraca z pracownikami socjalnymi w celu realizacji ścieżki zawodowej uczestnika zgodnie z IPD,
– stałe motywowanie uczestników do aktywizacji zawodowej,
– comiesięczne przedstawianie Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej raportu z przebiegu stażu, dokumentów związanych z realizacją wsparcia dla uczestników tj. listy obecności,
– nadzór i pomoc uczestnikom staży w wypełnianiu dokumentacji dot. stażu.
Koszt opiekuna stażysty ponoszony będzie comiesięcznie w trakcie trwania stażu.
2. Z dotacji finansowane będą:
1) Koszt wynagrodzenia Pośrednika pracy (24 m-ce x 24 h),
2) Koszt organizacji szkoleń zawodowych dla 30 uczestników,
3) Koszt ubezpieczenia NNW podczas szkoleń dla 30 uczestników,
4) Zwrot kosztów dojazdu na szkolenia,
5) Koszt badań lekarskich dla 30 uczestników szkoleń,
6) Zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi podczas szkoleń,
7) Koszt wypłaty stypendium szkoleniowego dla 30 uczestników szkoleń,
8) Koszt wynagrodzenia opiekuna stażysty – koszt rozliczany zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020,
9) Koszt wypłaty stypendium stażowego oraz koszt ubezpieczenia dla uczestników projektu (12 os. x 8 m-cy)
10) Zwrot kosztów dojazdu na staż (12 os. x 8 m-cy)
11) Zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi podczas stażu
12) Koszt badań lekarskich i szkolenia BHP dla 12 uczestników staży
3. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do składania informacji z realizacji zadania zgodnie z wytycznymi wskazanymi przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Grybowie.
4. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do złożenia sprawozdania cząstkowego przed przekazaniem kolejnej transzy.
Burmistrz Miasta Grybów
/-/ Paweł Fyda