Władze Grybowa zabiegają o dofinansowanie na doposażenie sali posiedzeń Urzędu Miejskiego, w której odbywają się sesje Rady Miejskiej i inne uroczyste spotkania. Miasto zamierza zainstalować w niej sprzęt nagłośnieniowy i urządzenia umożliwiające rejestrację obrad RM na żywo. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad trzysta tysięcy złotych.
Miasto złożyło stosowny wniosek o dofinansowanie do Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w lutym br.
– Zamierzamy pozyskać pieniądze w ramach osi priorytetowej Cyfrowa Małopolska. Chcemy zdobyć fundusze na zakup nowego wyposażenia nagłośnieniowego i narzędzi informatycznych, umożliwiających elektroniczne głosowanie, a także cyfrową rejestrację obrad Rady Miejskiej Grybowa – powiedział naszemu portalowi burmistrz Grybowa Paweł Fyda. – Zamierzamy także uruchomić portal interesanta, dzięki któremu byłaby możliwa wymiana informacji drogą elektroniczną między Urzędem Miejskim w Grybowie, a interesantem.
Gospodarz miasta nie ukrywa, że w ramach tego projektu mieszkaniec miasta, poprzez tzw. profil zaufany, będzie mógł uzyskać informację o wysokości podatku, pobrać ze strony formularz takiego, czy innego podania, a także przesłać drogą elektroniczną wypełniony druk do Urzędu Miejskiego.
– Zabiegamy o te fundusze, bo chcemy zapewnić komfort pracy naszym radnym – dodaje burmistrz Grybowa. – Odbywające się sesje byłyby transmitowane na żywo. Grybowianie mieliby ten komfort, że mogliby oglądać je w domu przez Internet. Mamy nadzieję, że uda się nam zdobyć dofinansowanie na ten cel.
Projekt szacowany jest wstępnie na ponad 300 tys. złotych. Kwota dofinansowania wyniosłaby 70 tys. złotych.
Autor: (MACH)
fot.: (MACH)